Alindriel: Skillnad mellan sidversioner
Kroax (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
Kroax (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
||
Rad 8: | Rad 8: | ||
| Hem = | | Hem = | ||
| Ålder = 137 | | Ålder = 137 | ||
| Grupp = Guldgrävarna | |||
| Tillhörighet = | | Tillhörighet = | ||
| Religion = Inerva | | Religion = Inerva |
Versionen från 17 augusti 2011 kl. 07.29
![]() | |
Ras | Alv |
Kön | Kvinna |
Class | Cleric |
Hem | |
Ålder | 137 |
Grupp | Guldgrävarna |
Tillhörighet | [[]] |
Religion | Inerva |
Status | Levande |
Alindriel är en äventyrande präst och alv i tjänst hos naturguden Inerva. För tillfället reser hon med en grupp äventyrare i hennes sökande efter sina förlorade föräldrar.
Utseende
Normal lång, långt blont hår.
Personlighet
Blyg men med nära vänner är hon självsäker, speciellt när det gäller viktiga beslut. Hon sviker aldrig.
Historia
Alindriel växte upp i en liten by på Kalidria, en by som hennes föräldrar har agerat beskyddare för i många år. Av hennes föräldrar hade Alindriel lärt sig att slåss och kanalisera gudomligheten Inervas spirituella krafter.
Egentligen ville hon aldrig lämna byn hon växt upp i men efter att ha varit ute på äventyr en dag återvänder hon och finner den helt öde med raserade byggnader och hastigt övergivna saker utspridda överallt. Efter att försiktigt sökt igenom sin hemby finner hon inga spår av någon av invånarna, inte heller sina föräldrar.
Hennes hus hade blivit plundrat men vad eller vem som gjort det missade lyckligtvis deras hemliga rum under golvet där de förvarat de viktigaste och mest värdefulla föremålen. Efter att ha plockat på sig de mest användbara föremålen som låg kvar tog Alindriel ett stort beslut. Hon bestämmer sig för att ge sig ut i egenskap av äventyrare i världen för att leta efter sina föräldrar. I deras hemliga gömma låg även ett armband som tillhört hennes mamma vilket hon nu har med sig som ett memento.
Stats
STR | 10 |
DEX | 12 |
CON | 10 |
INT | 10 |
WIS | 18 |
CHA | 14 |
Initiative: +1
HP: 21+????
AC: 21 (20 flat, 11 touch)
Fortitude: +3
Reflex: +2
Will: +7
Speed: 20 ft.
Size: Medium
Action Points: 0
Immune: Magical Sleep effects;
Saving Throws: +2 against enchantment spells or effects
Class Features: 1/day 2 creatures within 10 ft gain +4 dodge AC for 4 rounds, cast healing spells at +1 caster level, turn undead ??????????, spontaneous casting (healing)
Feats: Spell Focus (Evocation), ????
Skills: Diplomacy +7, Knowledge (Religion) +6, Spellcraft +1 (level 3)Languages: Common, Elven
Melee Attack: